Френският рекламен гигант Publicis Groupe сключи очакваната сделка за придобиването на интернет агенцията Razorfish от Microsoft за около 530 млн. долара в кеш и акции, предава New York Times.
След като бъде финализирана сделката, вероятно през четвъртото тримесечие, настоящият мениджмънт на Razorfish ще бъде запазен и агенцията ще бъде независимо звено от подразделението VivaKi на Publicis.
След реализирането на сделката около една четвърт от приходите на Publicis ще идват от интерактивна и дигитална реклама, казват от компанията.
Цената на придобиването е с между 1,4 и 1,5 пъти по-висока от годишните приходи на Razorfish, които са оценени на 400 млн. долара за миналата година.
Голяма част от споразумението представлява стратегическо партньорство между Microsoft и Publicis, която притежава още агенции като Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, MediaVest Group и ZenithOptimedia
Според споразумението, което ще е в сила пет години, Publicis ще купува банер реклама и реклама при търсене в MSN.com и Bing – собственост на Microsoft. От своя страна, Microsoft ще е задължена да прави известни инвестиции в Razorfish.
Рекламодатели, с които работи Razorfish, преди известна с името Avenue A/Razorfish, са Best Buy, Ford Motor, McDonald’s, MillerCoors, Levi Strauss & Company и Starwood Hotels and Resorts. В агенцията работят около 2 хил. души. Боб Лорд ще продължи да бъде изпълнителен директор на агенцията и след придобиването.
Microsoft стана собственик на компанията майка на агенцията aQuantive през 2007 г.
Търгът за Razorfish привлече предложения от някои от най-големите имена в рекламата като британската WPP и японската Dentsu.