Microsoft Corp. е близо до постигането на споразумение за продажбата на своята интернет агенция Razorfish на Publicis Groupe SA, собственик на рекламната компания Saatchi & Saatchi, съобщи Bloomberg, като се позовава на източници, запознати с хода на преговорите.
Миналия месец стана известно, че софтуерният гигант води преговори с пет от най-големите рекламни компании в света по повод евентуалната продажба на агенцията.
Сделката може да бъде подписана още на 9 август, според единия източник, който е пожелал анонимност.
Microsoft придоби Razorfish като част от покупата на AQuantive Inc. през 2007 г. за 6 млрд. долара. Тогава от Microsoft заявиха, че планират да запазят рекламната агенция и да я управляват като независима компания, отделна от интернет бизнеса си. Razorfish, сред чиито клиенти са Coca-Cola и Visa, работи също с конкуренти на Microsoft като Google и Yahoo.
С покупката на Razorfish базираната в Париж Publicis би разширила рекламния си бизнес в интернет на фона на намаляващото търсене на печатни и телевизионни кампании.
Миналата година Publicis купи от Google Performics – компания за маркетинг при онлайн търсене, като цената на сделката не беше оповестена. През 2007 г. Publicis плати 1,3 млрд. долара за онлайн агенцията Digitas Inc.