Нов тип приложения за електронна търговия се появяват в социалната мрежа Facebook, сигнализирайки, че тя може скоро да се окаже голяма „дестинация“ за онлайн пазаруване, пише Financial Times.
Миналата седмица 1-800-Flowers – щатска компания за продажба на цветя, откри своя "витрина“ във Facebook – приложение, чрез което потребителите могат да купуват и да изпращат цветя.
Поне още 20 такива витрини ще се появят във Facebook през следващите два месеца, според Уейд Гертън, изпълнителен директор на софтуерната компания Alvenda, разработила витрината на 1-800-Flowers.
По думите на Гертън той е имал договори за разработката на 8 витрини, но след пускането на приложението на 1-800-Flowers са сключили още 12.
Тези витрини са началото на превръщането на Facebook в дестинация за пазаруване, смята Сукарита Мулпуру, специалист по електронна търговия към Forrester Research. "Това е една огромна платформа, което означава възможност да се достигнат повече потребители и да се правят пари", смята тя.
Facebook има над 250 млн. потребители, като броят им расте бързо. Засега обаче мрежата няма планове да организира витрините в онлайн мол или да печели от тях било чрез таксуване на транзакциите през сайта, било чрез предлагане на собствена виртуална валута.