fallback

Социалните мрежи най-ефективни във влиянието си върху репутацията на бранда

Само 10% от маркетолозите обаче смятат, че тази ефективност може да бъде точно измерена

17:03 | 29.07.09 г.

Рекламодателите изявяват все по-голяма готовност да започнат диалог за своя бранд чрез социалните мрежи, но това е само началото на маркетинговите опити в тази сфера, пише eMarketer. 

Социалните мрежи са най-ефективни във въздействието си върху репутацията на бранда, увеличаването на неговата разпознаваемост и подобряване на резултатите при търсене в интернет, както и засилване на трафика към сайтовете на марката, показва анкета сред рекламодатели на MarketingSherpa.

Социалните мрежи са смятани за по-малко ефективни, но все пак полезни, за вътрешните комуникации в компаниите и насърчаване на онлайн продажбите.

В частност най-добрите специфични тактики според анкетираните са коментарите от потребителите, връзката с блогъри и дискусионни групи. Компаниите признават обаче, че резултатът от тези тактики трудно може да бъде измерен – само около 10% казват, че може да бъде „абсолютно точно измерен“.

Оценяването на ефективността обаче може да е трудно и когато компаниите нямат подготвена стратегия за маркетинг в социалните медии. Докато една трета от по-големите компании притежават писмена политика за управление на комуникацията на бранда, такава имат само 13% от по-малките компании.

Дори сред големите компании 39% нямат такъв документ, въпреки че осъзнават неговото значение, а 19% смятат, че не е необходимо да имат.

Подобна политика може да е много ценна, когато става дума за осъществяване на обратна връзка с потребителите. Маркетингът в социалните мрежи е разговор и брандовете трябва да бъдат готови да отговорят на клиентите си, пише изданието.

„Много често брандовете създават свой корпоративен блог и профил във Facebook и си мислят, че това е маркетинг“, казва Лоу Къминг от DEI Worldwide. Номерът е да привлечете потребителите в тази среда и да поддържате онлайн диалог с тях, което става много трудно и изисква много ресурси, обяснява той. „Трябва наистина да продължавате да подхранвате разговора, в противен случай той ще спре – това е все едно да имаме еднопосочна комуникация и ако хората не слушат, това вреди на марката“, казва Къминг.

При все това около една четвърт от компаниите без оглед на големината, казват, че не следят коментарите в социалните медии. Близо половината от големите компании наблюдават обсъжданията, без да дават публични отговори. Друга една четвърт от всички компании са опитали да установят контакт с авторите на негативни коментари. Само много малка част от тях обаче представят публично опровержение на негативните коментари.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:32 | 05.09.22 г.
fallback