Microsoft Corp и Yahoo Inc са постигнали споразумение за партньорство в онлайн търсенето и рекламата и сделката ще бъде обявена по-късно днес, съобщи Ройтерс, позовавайки се на запознати източници.
Според споразумението Microsoft няма да плаща авансова такса на Yahoo, като фокусът на сделката е върху споделяне на приходите между двете компании.
Новината и детайлите на очакваната сделка първо са били обявени в блога AllThingsDigital и от Advertising Age.
От двете компании са отказали коментар. Те водят преговори от месеци за сътрудничество в пазара на онлайн рекламата, доминиран от Google.
Microsoft се опита да купи Yahoo миналата година за 47,5 млрд. долара, но офертата беше отхвърлена. Опитът на Yahoo да сключи сделка с Google за рекламиране пък беше спрян от антимонополните органи.
Съгласно новото споразумение търсачката на Microsoft – Bing, ще зарежда търсения в Yahoo, според Advertising Age, а Yahoo ще управлява рекламните продажби чрез технология на Microsoft.
По този начин Bing ще получи огромна помощ в конкуренцията с търсачката на Google, която доминира пазара в САЩ с 65 на сто от търсенията, по данни на ComScore. За сравнение миналия месец Microsoft е имал дял от едва 8,4 на сто от пазара, а Yahoo – 19,6 на сто.
Има обаче вероятност сделката между двете компании да бъде блокирана от регулаторите, както и да има проблеми по отношение защитата на личните данни.