Глобалните разходи за реклама ще достигнат 421 млрд. долара през 2009 г., показва доклад на PricewaterhouseCoopers, базиран на анализ в 48 страни и компании от 12 сегмента.
Тази стойност е с 12,1% по-малка спрямо 2008 г., когато за реклама светът е похарчил 479 млрд. долара. Спад ще има във всички медийни сектори с изключение на рекламите при видеоигрите, сочи проучването.
От компанията очакват мобилните и онлайн реклами (разглеждани като една категория), както и рекламите при видеоигрите да отчетат ръст през 2010 г. и петгодишен комплексен темп на растеж от съответно 7,7% и 13,8%.
През 2009 г. разходи за реклама по интернет ще достигнат 58,717 млрд. долара, като през 2013 г. тяхната стойност ще е 86,782 млрд. долара. В стойностно изражения рекламите при видеоигрите ще възлязат на 1,588 млрд. долара през 2009 г. и 2,622 млрд. долара през 2013 г.
Средствата, които ще се инвестират в тв реклама през 2009 г. според доклада, ще са 61,653 млрд. долара, а през 2013 г. 69,251 млрд. долара. За реклама във вестниците ще бъдат похарчени 31,272 млрд. долара през 2009 г. и 27,939 млрд. долара четири години по-късно.
Общо световните разходи за реклама по всички медии ще възлязат на 467,321 млрд. долара през 2013 година, като комплексният темп на растеж за този петгодишен период ще е -0,5%, предава eMarketer.