Приходите от онлайн търговия в САЩ (без тези от резервации за пътувания) ще достигнат общо около 132 млрд. долара за тази година, се казва в проучване на eMarketer. Това би се равнявало на спад от 0,4 на сто спрямо равнището им за 2008 г.
Предполагайки, че рецесията ще приключи в края на 2009 г., както прогнозират много икономисти, от специализираната компания изразяват очаквания, че продажбите по интернет ще започнат да възстановяват ръста си през 2010 г. и ще нараснат с бързи темпове през 2011 г.
Интернет проучванията станаха неизменна част от потребителското поведение в последно време. В момента по данни на eMarketer 86% от ползващите глобалната мрежа сравняват цени и четат описания онлайн на продуктите, които искат да купят, дори и да не направят покупката по интернет.
Въпреки че често ефектът от тази дейност се подценява, се оказва, че покупките от традиционен магазин, които са повлияни от онлайн проучванията, са три пъти по-големи от самите онлайн покупки.
Тези потребители, които се въздържат от покупка чрез мрежата, изразяват като аргумент опасения за сигурността на личните си данни, както и невъзможността да докоснат и „усетят“ продукта. За да се справят донякъде с тези проблеми, онлайн търговците непрекъснато развиват предлаганите услуги в посока по-голяма сигурност и предоставяне на по-подробна информация за продаваните стоки.