Възходът на социалната мрежа Facebook, която от вчера има 250 млн. регистрирани потребители по целия свят, е особено видим в САЩ. През юни общо 87,25 млн. американци са посетили сайта, като всеки от тях е престоял средно по 4 часа и 39 минути в него за месеца.
Това показват ежемесечните данни на Nielsen за онлайн пазара отвъд Океана. Средният американски потребител е посетил 2 569 страници в интернет, като е прекарал на тях средно по 57 секунди.
Сред компаниите с най-голяма аудитория за месеца са Google, Microsoft и Yahoo!. Лидер от тях е Google със 155,6 млн. потребители. На дъното на топ 10 е Amazon с 59,5 млн. потребители.
Най-посещаваните сайтове са Google (147,8 млн. потребители), Yahoo (133 млн. потребители) и MSN (111 млн. потребители).
Като цяло за юни статистиката на Nielen отчита спад в потреблението на интернет спрямо предходния месец. Това може да се отдаде на по-късия месец, смятат анализатори, цитирани от seekingalpha.com.
През юни българските интернет сайтове, които попадат в статистиката на Nielsen, са отбелязали ръст на потребителите си от 2,4 на сто. По брой на уникалните си потребители сайтовете на Инвестор.БГ запазват втората си позиция на пазара у нас, нареждайки се след Нетинфо.