Световните разходи за реклама в социалните мрежи вероятно ще нараснат с 9% през 2009 г. до 2,2 млрд. долара, показва анализ на eMarketer, откъдето коригират прогнозата си от март за 17% ръст.
Очаква се обаче разходите да ускорят растежа си отново следващата година, когато ще се повишат с 18% до 2,6 млрд. долара, прогнозират от сайта. За 2011 г. пък се очаква 12% показване до 2,9 млрд. долара.
Основната причина за ревизирането на прогнозата са промените на американския пазар.
По оценка на eMarketer разходите за реклама в социалните мрежи в САЩ ще се свият с 3% тази година. На практиката този показател извън САЩ вероятно ще отбележи 27% ръст през 2009 г. САЩ са пионери в развитието на социалните сайтове, но нови играчи от Европа и Азия засилват влиянието си. Освен това все по-голяма част от приходите на базираните в САЩ социални мрежи ще идват от международни операции.
Сред силните социални мрежи извън САЩ са mixi в Япония, Cyworld в Южна Корея, Vkontakte в Русия и QQ в Китай.
Приходите от реклама от световните операции на MySpace се очаква да намалеят с 14% през 2009 г. до 520 млн. долара, а приходите от рекламата на Facebook ще се увеличат с 20% до 300 млн. долара, сочи анализът.
Заедно Facebook и MySpace ще формират 64% от рекламния пазар на социалните сайтове в САЩ през 2009 г., но едва 38% от световния.