Американската козметична компания Mary Kay заведе дело срещу Yahoo за нарушаване на правата върху търговската марка с обвинение, че интернет компанията е поставяла линкове към неупълномощени търговци в персоналните имейли, които продавачите от Mary Kay изпращат на своите клиенти.
„Имейлите, които рекламират продуктите на Mary Kay, са "отвличани" и манипулирани от Yahoo и дават несправедливо предимства на неоторизирани прекупвачи и други конкуренти“, заявяват защитниците на компанията, цитирани от Mediapost.
Компанията настоява пред съда за прекратяване на тези дейности и заплащането на парично обезщетение.
Според показанията Yahoo е започнала да поставя този вид имейл реклами по-рано тази година. От козметичната компания разбират за практиката през пролетта, след като няколко консултанти и служители на компанията забелязват рекламите в имейлите.
Подобни дела са били водени и преди, но те са касаели използване на търговски марки в реклами при търсене и изскачащи прозорци. Случаят с Mary Kay обаче е първият, при който става въпрос за линкове в персонални имейли - разлика, която според някои адвокати ще се окаже важна, защото ще помогне на козметичния гигант да покаже, че такива реклами заблуждават потребителите.