fallback

КЗК спря рекламата на Узаки Зорбас

Причина е, че цялостното впечатление, което рекламата на напитката създава, насочва към популярното и в България гръцко питие УЗО

10:53 | 06.07.09 г.
Автор - снимка
Създател

Комисията за защита на конкуренцията съобщи, че с определение от 2 юли 2009 г. спря разпространението на рекламата на напитката Узаки Зорбас във всичките й форми.

Регулаторният орган задължи „СИС Индустрийс“ ООД в еднодневен срок от получаване на уведомлението да преустанови разпространението на рекламата, свързана с напитката Узаки Зорбас във всичките й форми. Определението подлежи на незабавно изпълнение.

Причина за спирането е, че според КЗК цялостното впечатление, което рекламата на напитката създава, насочва към популярното и в България гръцко питие УЗО.

„Подведени от рекламното послание, в което сюжетът е изграден изцяло върху елементи от гръцката култура, език и самобитност, потребителите биха закупили напитката Узаки Зорбас с впечатлението, че купуват разновидност на гръцката напитка УЗО“, се казва в становището на комисията.

Оттам считат, че създаването на погрешно впечатление у потребителите, което може да доведе до пренасочване на тяхното търсене в резултат на създадената заблуда, води до увреждане и на интересите на конкурентите на българския пазар, които произвеждат известната българска анасонова напитка „мастика“, както и на търговците, които внасят и продават на българския пазар различни марки УЗО.

Временната мярка се налага до произнасяне на комисията с окончателно решение по преписката.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:58 | 11.09.22 г.
fallback