Световните разходи за реклама се очаква да се понижат с 5,5 на сто през 2009 г., което е повече от прогнозираното по-рано, според нови оценки на рекламната група WPP, цитирани от Ройтерс.
Според прогнозата разходите за реклама ще се понижат до 417 млрд. долара през 2009 г., а през 2010 ще отчетат по-лек спад с 1,4 на сто до 411 млрд. долара. В проучването са включени 70 страни.
Предишната прогноза на компанията от март беше за спад през тази година на рекламните разходи с 4,4 на сто.
От WPP очакват възстановяването да бъде поведено от страните от БРИК - Бразилия, Русия, Индия и Китай, а разходите за реклама в САЩ, Великобритания, Канада, Франция, Германия, Италия и Япония се предвижда да изостанат от тази тенденция.
В САЩ рекламните разходи ще се понижат с 4,3 на сто през 2009 г. и с 6,5 на сто през 2010, смятат от рекламната агенция.
По-рано този месец от Publicis прогнозираха, че световните приходи от реклама ще намалеят тази година с 8 на сто.