Световните продажби на телевизори с екрани с течни кристали (LCD) ще се повишат с 21% тази година до 127 млн. броя, предвижда цитиран от Ройтерс доклад на изследователската компания DisplaySearch.
Прогнозата е леко завишена, като предишните очаквания на групата бяха за 120 млн. броя. Като причина за подобрението се посочват солидните продажби в сектора, реализирани до момента на развитите пазари, и правителствената програма в Китай за подкрепа на потреблението, която насърчава покупките на телевизори с плоски екрани.
Очаква се LCD телевизорите да съставляват 63% от общите продажби на телевизори през тази година. Сумата от продажбите в сегмента обаче ще се понижи с 6% на годишна база заради спада на цените като цяло и множеството отстъпки в големи търговски вериги като Wal-Mart Stores.
Основните играчи на този пазар са южнокорейската компания Samsung Electronics, японската Sony и американската Vizio.
Що се отнася до плазмените телевизори, при тях прогнозите са малко по-негативни. От DisplaySearch казват, че сегментът ще понижи пазарния си дял с 2 процентни пункта през 2009 спрямо 28-те процента за 2008 г.