fallback

Търсачката на Microsoft Bing бързо печели популярност

Новата търсачка достигна пазарен дял от 12,2%, което е повече от половината на пазарния дял на Yahoo

10:26 | 18.06.09 г.
Автор - снимка
Създател

Онлайн търсачката на софтуерната компания Microsoft отбеляза значителен успех още в първите седмици на своето официално пускане. Bing успя да спечели по-голям пазарен дял от редица свои конкуренти още по време на втората седмица, но все още изостава спрямо Google и Yahoo, предаде Ройтерс.

Лидерът на пазара на търсачки Google на свой ред се опитва агресивно да навлезе на основния пазар на Microsoft – разработката и продажбата на различни софтуерни приложения.

В рамките на седмицата от 8 до 12 юни търсачката Bing печели 12,1% от всички заявки, направени през интернет, спрямо 11 процента през седмицата от 1 до 5 юни, когато търсачката бе пусната. Новата търсачка е преработка на старата версия на търсачката на Microsoft Live Search.

Изпълнителният директор на Microsof Стив Балмър заяви, че добрият резултат не бива да се надценява. Той е убеден, че трябва да се правят дългосрочни инвестиции и да се разработват иновации в този сектор, за да може управляваната от него компания да се конкурира успешно с Google.

Google привлича 65% от всички заявки за търсене през май, следван от Yahoo с 20,1% и Microsoft с 8%. Специалистите от сектора очакват нетърпеливо данните за юни, които ще покажат дали Microsoft е в състояние да запази добрия резултат.

Най-големият производител на софтуер отдавна се опитва да навлезе на пазара на Интернет търсачките, който се превърна в много доходоносен бизнес. Междувременно Google се възползва смело от своята популярност, за да разпространи сред колкото се може повече потребители своите софтуерни продукти, които конкурират тези на Microsoft.

Това доведе до засилване на напрежението между двете компании. По-рано през тази седмица Microsoft изрази недоволство от новото приложение на Google Apps Sync, което позволява синхронизиране на данните в мейл клиента на Microsoft Outlook с онлайн приложенията на Google.

Оказва се, че инсталацията на Apps Sync блокира една от основните функции на Outlook – търсенето сред базата данни. Деинсталацията на приложението не винаги води до отстраняване на проблема. Тази на пръв поглед незначителна подробност има важно значение в борбата между двете компании за потребителите на мейл клиенти.

Приложението на Google позволява на потребителите да използват Outlook за изпращането на електронна поща и други задачи. Основните функционалности, както и съхранението на данните се прехвърлят към Google, вместо да стоят на вътрешните сървъри на компанията, които оперират със софтуер на Microsoft.

Още една конкурентна на Google търсачка стартира с високи очаквания – WolframAlpha. За разлика от своите аналози, тя обработва отговори, вместо да води към различни интернет страници.

Акциите на Microsoft поевтиняха с 1% до 23,68 долара в края на вчерашната сесия, докато тези на Google загубиха 0,2% до 415,16 долара на Nasdaq. Двете компании са загубили съответно 19% и 27% от пазарната си капитализация през последната година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 04:16 | 10.09.22 г.
fallback