fallback

Facebook надмина MySpace по брой посетители в САЩ

MySpace все пак изпреварва Facebook в един важен аспект – рекламата

09:44 | 18.06.09 г.

Facebook стана най-популярният социален сайт в САЩ, след като достигна 70,278 млн. уникални посетители през май – с 97% повече спрямо май 2009 г. Уникалните посетители на доскорошния лидер MySpace, който се класира на второ място, намаляха с 5% за същия период до 70,255 млн., показаха данни на comScore.

Вероятно и това е причината MySpace да съкрати 30% от персонала си.

MySpace все пак изпреварва Facebook в един важен аспект – рекламата, пише eMarketer. Посетителите на MySpace са кликали върху 31,8 млн. реклами през април 2009 г., което съставлява близо 47 на сто от общия рекламен обхват в социалните мрежи. На второ място е Facebook с близо 25 млн. клика, формирайки около 27% от сектора.

По отношение на приходите MySpace отново е на челна позиция, като се очаква те да достигнат 495 млн. долара през 2009 г. – със 115% повече от приходите на нейния основен конкурент. Тази разлика обаче може и да се стопи поради предполагаеми промени в рекламното споразумение между MySpace и Google. През 2006 г. двете компании са сключили договор за реклама, съгласно който Google ще плаща около 300 млн. долара годишно на социалната мрежа до края на юни 2010 г. По информация на TechCrunch ново споразумение между компаниите ще носи на MySpace само по 50 до 70 млн. долара годишно, което сериозно ще навреди на приходите на социалната мрежа.

„Маркетолозите все повече се ориентират към Facebook”, казва анализатор от eMarketer. „Въпреки че MySpace все още има голям брой посетители, тяхното значение за рекламодателите намалява”.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:33 | 01.09.22 г.
fallback