fallback

Природосъобразността – още една причина да пазаруваме онлайн

Над една трета от американците вярват, че онлайн пазаруването нанася по-малко вреди на природата в сравнение с пазаруването в магазините

11:31 | 16.06.09 г.

Потребителите пазаруват онлайн предимно заради удобството и възможността за сравняване на продукти и цени. Сега обаче се явява и друг съществен фактор за решението на хората да пазаруват по интернет и това е отговорността към околната среда.

Над една трета от американците (35%) вярват, че онлайн пазаруването нанася по-малко вреди на природата в сравнение с пазаруването в магазините, показва анкета на Shop.org, цитирана от eMarketer.

По-добрата новина за онлайн търговците е, че 60 на сто от хората, които вярват в екологичните заслуги на онлайн покупките, казват, че биха пазарували повече по интернет като част от по-екологичен начин на живот.

„Появиха се много сайтове за онлайн търговия, които помагат на потребителите да намерят природосъобразни продукти и да получат съвети за това как да преминат към „зелен” начин на живот”, казва Джефри Грау, анализатор от eMarketer. „Освен това досетливите потребители използват интернет, за да оценят доколко основателни са претенциите за природосъобразност на продуктите и социалните сайтове се превръщат в основни центрове на много екологични дискусии”.

Учудващо, рецесията не е провалила плановете на американците да купуват екологични продукти. Според друго проучване над четири пъти повече хора казват, че е по-вероятно да продължат да купуват екопродукти в сравнение с хората, които казват, че вероятността да правят подобни разходи при тази икономическа ситуация е по-малка. Резултатите, показват още, че осем на всеки десет анкетирани планират да отделят поне толкова средства за екопродукти, колкото и преди.

„Брандовете засилват въвеждането на нови екологични продукти в отговор на растящото търсене”, казва Грау.

По данни на Datamonitor броят на новите природосъобразни продукти в САЩ се е увеличил повече от двойно през 2008 г. в сравнение с година по-рано.

„За да се утвърди екологичното потребление, маркетолозите трябва да бъдат креативни в таргетирането на хората, които биха съзрели полезност в техните продукти”, казва Грау. След това трябва да обяснят как предложенията им биха подобрили живота на хората и интернет може да е идеалното място за започване на разговора, пише изданието.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:17 | 16.06.09 г.
fallback