Най-голямата социална мрежа - Facebook Inc., съобщи, че членовете й са регистрирали потребителските си имена със скорост от над 550 имена в секунда през 15-те минути, след като компанията им предостави въможност да поискат персонализиран уеб адрес.
Facebook започна да приема регистрации в полунощ източно американско време на принципа „първи заявил, първи обслужен”. В рамките на първите седем минути 345 хил. души са поискали да регистрират потребителските си имена, казва Лари Ю, говорител на базираната в Калифорния компания. В рамките на 15 минути 500 хил. потребители са запазили имената си.
„Отчетохме голям трафик, по-висок от обичайния”, коментира Лари Ю, цитиран от Bloomberg. „Планирането ни позволи да се справим с трафика добре”.
Facebook, който има над 200 млн. потребител, дава възможност на потребителите си да изберат едно уникално име, като създадат уеб адрес за своя профил като например http://www.facebook.com/david. Предишните адреси съдържаха поредица от цифри.
Целта, обясняват от компанията, е да се улесни откриването на профили при използването на търсачки
Всяко име трябва да бъде уникално, което предизвика наплив от потребители, които искат да регистрират предпочитаното от тях име преди някой друг.