fallback

Разходите за реклама в САЩ с 14 на сто спад през първото тримесечие

През четвъртото тримесечие понижението на разходите за реклама в страната беше с 9 на сто

12:01 | 11.06.09 г.
Автор - снимка
Създател

Разходите за реклама в САЩ през първото тримесечие на годината са намалели с 14 на сто, което е най-големият им спад от 2000 г., когато компанията за проучвания в сектора TNS Media Intelligence започва да води статистиката.

През четвъртото тримесечие понижението на разходите за реклама в страната беше с 9 на сто.

Данни на Nielsen Media, публикувани по-рано тази седмица, показаха спад на разходите през първото тримесечие с 12 на сто.

Взети заедно, данните на двете компании показват по-лош от очакваното спад в рекламния сектор и сигнализират, че възстановяването на бранша в Щатите може да не стане скоро.

Наличните данни за второто тримесечие подсказват подобна тенденция на тази от последните месеци, коментират от TNS Media Intelligence.

Ако случаят наистина е такъв, това ще опровергае твърденията на някои експерти от сектора, че най-лошото в него е приключило. Мнозина ръководители на медийни компании, включително изпълнителните директори на Viacom Филип Дауман и на CBS Corp Лес Мунвес, доскоро твърдяха, че настроенията в рекламния бранш се подобряват.

Една от главните пречки пред възстановяването на рекламния сектор до края на тази година е фалитът на General Motors и Chrysler, чиито бюджети за реклама в момента са под въпрос. През първото тримесечие рекламните разходи в автомобилния сектор са намалели с 28 на сто на годишна база.

Рязко са се понижили разходите и във финансовия сектор и при компаниите за продажби на дребно - с по 18 на сто.

През тримесечието Procter & Gamble остава най-големият рекламодател в страната, въпреки че компанията е намалила разходите си за реклама с 18 на сто до 674 млн. долара. На второ място се нарежда Verizon Communications с 577 млн. долара (увеличение с 3 на сто), следвана от AT&T Inc с 459 млн. долара (спад от 1,2 на сто).

По-слабо засегнат от низходящата тенденция е секторът на интернет рекламата, в който приходите през първото тримесечие в САЩ възлизат на 5,5 млрд. долара, или спад от 5%, според публикувано по-рано тази седмица проучване на Interactive Advertising Bureau и PricewaterhouseCoopers.

В световен мащаб пък се очаква приходите от реклама да се понижат с 8% тази година, прогнозира изпълнителният директор на четвъртата по големина рекламна група в света Publicis Морис Леви.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:05 | 05.09.22 г.
fallback