fallback

Прогнозите за приходите на радиата за 2009 г. се влошават

Има и мнения, че рекламният пазар може вече да е отскочил от дъното

14:18 | 05.06.09 г.
Автор - снимка
Създател

Спадът при традиционните медии се оказа по-силен от очакванията през 2009 г., предразполагайки анализаторите да ревизират и без това мрачните си прогнози. В обновената си прогноза консултантската компания BIA Advisory Services казва, че очаква 15% понижение на приходите на щатските радиа за тази година до 14 млрд. долара. Предишните очаквания бяха за годишно намаление от 10,6%.

Промяната в очакванията е направена във връзка със слабото търсене на радиореклама през второто тримесечие след спада от 24%, отбелязан през първите три месеца на годината спрямо съответния период на 2008 г. По данни на Radio Advertising Bureau понижението на рекламните приходи на американските радиостанции за цялата минала година възлиза на 9 на сто.

По думите на президента на BIA Advisory Services Марк Фратрик, цитиран от MediaPost, икономиката като цяло и в частност рекламният пазар вероятно вече са отскочили от дъното, известявайки началото на възстановяването.

Хвалейки възможността на радиоиндустрията да се адаптира, Фратрик остава обаче предпазлив по отношение на изказванията си за възможния растеж на рекламното търсене. Според него в тежките условия радиата са успели да трансформират програмите си и слушателите са го забелязали. Като благотворно влияние на кризата се посочва появата на нови формати, например с изцяло новинарско съдържание, разпространение в интернет и чрез мобилния телефон.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:42 | 12.09.22 г.
fallback