Най-голямата верига за продажби на дребно на потребителска електроника в САЩ - Best Buy, ще стартира инвестиционен фонд, който ще се фокусира върху дигиталните медии в търсене на експанзия отвъд традиционните магазини. Фондът ще се управлява от бивши и сегашни интернет ветерани на медийния гигант News Corp.
Веригата, която миналата година инвестира 2,1 млрд. долара в създаването на съвместно дружество с британската Carphone Warehouse, купи услугата за онлайн абонаменти за музика Napster през 2008 г. за 121 млн. долара и планира да продължи да инвестира в музика, видео, игри и бизнес за „управление на лични медии“. Не се уточнява с какъв капитал ще разполага фондът.
„Best Buy е свързан с производители на хардуер и софтуер, холивудски студиа, производители на DVD-та и на мобилни телефони“, казва Рос Левинсон, партньор в Velocity Interactive Group, фирмата за венчър капитал, която ще участва в управлението на новия фонд. „Като се замислите за широкия достъп на компанията до клиентите, интересът им към дигиталните медии е логичен“, отбелязва той пред Financial Times.
Левинсон е бивш мениджър в News Corp и ръководеше екипа, който открадна MySpace от Viacom през 2005 г. Джонатан Милър, който наскоро се присъедини към News Corp, също ще бъде консултант на Best Buy.
С помощта на опитните интернет ветерани Best Buy се надява да избегне грешките на други вериги. Най-голямата верига в света, Wal-Mart, се отказа от услугата си за даунлоуд на филми в края на 2007 г.