Близо една трета от компаниите в САЩ използват социалните мрежи като част от бизнес стратегията си, сочи анализ на Deloitte, цитиран от eMarketer.
По-малък, но значителен брой, използват този инструмент, за да изградят бранда си (29%), за вътрешнофирмена комуникация (23%), за набиране на служители (23%) и ангажиране на работната сила (21%).
Въпреки това 55 на сто от запитаните признават, че техните компании нямат официална политика по отношение на социалните мрежи, а 22% биха искали да ги използват, но не знаят как.
Съществуват и някои негативи от употребата на социални сайтове в бизнеса.
Близо три четвърти от запитаните служители са съгласни, че социалните мрежи лесно могат да накърнят репутацията на компанията, като 24% от тях са изразили най-висока степен на съгласие.
Все пак 53 на сто от служителите смятат, че техните онлайн профили по никакъв начин не бива да са от интерес на техните работодатели. Над една трета от тях изобщо не се замислят за това какво би си помислил техният шеф или колега, когато пускат постинг. Това може да доведе обаче до потенциална неблагоприятна публичност, пише eMarketer.
„Докато решението да публикуваш видео, снимки, мисли, преживявания и наблюдения на социален сайт е индивидуално, едно погрешно действие може да създаде огромни етически последствия както за индивида, така и за организацията”, казва Шарън Алън от Deloitte. „Оттук следва, че е важно директорите да имат предвид последствията и да поставят рисковете за обсъждане на най-високо лидерско ниво”.