Напоследък се говори усилено как банер рекламата залязва. Новите модели, които се основават на резултат от рекламата – било то клик, или направо покупка от потребителя, се считат за бъдещето на интернет пазара.
Дали обаче ефективността на банерите трябва да се отписва с толкова лека ръка?
Според проучване на маркетинговата компания iProspect – не. Запитани интернет потребители от компанията дават отговори, които вдъхват голяма доза оптимизъм за бъдещето на банерите.
Резултатите:
Поведение при посещение на издържащ се чрез реклами сайт при виждане на банер реклама | % от запитаните |
Кликам на банера | 31% |
Търся с търсачка продукта, марката или компанията | 27% |
Пиша адреса на компанията в браузър и директно стигам до сайта й | 21% |
Търся мнения за продукта, марката или компанията в социална мрежа или форум | 9% |
Не съм забелязал банери на продукти, различни от тези, които са собственост на компанията, чийто е сайтът | 2% |
Не съм (не помня да съм) посещавал скоро такива сайтове | 9% |
Не обръщам внимание на този тип реклами | 37% |
Въпросните действия следват при правилно таргетирана аудитория. Въпросът е за банери, рекламиращи продукти, чийто собственик е различен от този на посещавания сайт. Прочуването е извършено в САЩ сред близо 1600 души през януари 2009 г., като някои от запитаните са давали повече от един отговор.
На базата на това и други подобни изследвания от iProspect смятат, че банер рекламата е далече от своя край. Изводът, който се подчертава, е, че търсенето е действие, което допълва показването на банера. А това че тази ефективност не винаги може директно да се измери, не означава, че тя не съществува.
„Ако маркетолозите смятат да инвестират в банер реклама, то те би трябвало да увеличат и маркетинга при търсене, за да отговорят на повишеното търсене, което ще предизвика тяхната реклама“, казват от компанията.