fallback

Google отменя забраната за употреба на запазени марки в реклами при търсене

Намерението на Google е да направи всички спонсорирани линкове по-ефективни, като се очаква това да подобри финансовия резултат на компанията

12:23 | 15.05.09 г.

Google ще отмени забраната за използване на имена на търговски марки в рекламите при търсене. Досега компанията забраняваше употребата на такива думи в приложението AdWords, освен при наличие на съгласие от самата марка, чието име ще се използва, пише AdAge. Новата политика ще се прилага само в САЩ.

Системата AdWords на Google позволява на рекламодателите да публикуват рекламни съобщения, с до 70 символа, около резултатите при търсене. Най-често те се разполагат най-отгоре или в дясната част от резултатите от търсенето.

Новата политика, която ще влезе в сила на 15 юни, ще изравни Google с Yahoo и Microsoft, които имат по-либерални политики по отношение на употребата на запазени марки в рекламите при търсене. Намерението на Google е да направи всички спонсорирани линкове по-ефективни, като се очаква това да увеличи коефициента на кликаемост и съответно да подобри финансовия резултат на компанията.

Промяната означава, че търговци, като например Best Buy, ще могат свободно да използват думи като "Sony" и "Apple" в рекламите си и сайтове за сравнение на цени, като Edmonds.com, ще могат да публикуват реклами, които съдържат запазени названия като „Ford Focus” дори и да не са получили изрично разрешение за това.

Съгласно промяната Google ще дава по-малко опции на компаниите, чиито марки са използване по начин, който те не харесват.

Тези, които няма да могат да използват запазени марки, са сайтовете, които продават фалшификати, продавачи, които предлагат основно продукт на конкурентна компания, рекламодатели, които критикуват марката и тези, които не препращат към страница с опция за покупка.

След нововъведението брандовете ще загубят част от контрола си, пише изданието. Тъй като повече продавачи ще могат да използват имена на марки в рекламите си, това може да създаде допълнителна конкуренция за брандираните ключови думи.

„Ако сте марка, която продава продукти и услуги директно, вашите разходи ще се увеличат”, казва Браян Уийнър, изпълнителен директор на агенция 360i. „Ще има засилена конкуренция за имена като „Sony”, защото продавачи на продукти на Sony ще залагат все повече на такива ключови думи”.

Според някои това ще е добре за компании, които разчитат на прекупвачи за увеличаване на продажбите си. Промяната обаче може да увеличи разходите за техните директни продажби заради ожесточената конкуренция за брандирани ключови думи. От друга страна пък от Google казват, че по-конкретизираните реклами ще дадат на потребителите по-голям избор.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 03:23 | 19.08.22 г.
fallback