Видеоигра ще учи студентите как да управляват финансите насред влошаващите се икономически условия, предава Ройтерс.
Идеята е на колежанската мрежа mtvU – част от музикалната телевизия MTV, която със съдействието на Peter G. Peterson Foundation, представи видеоиграта, наречена "Debt Ski". Дизайнът на играта е бил изработен от студент, а програмирането е заслуга на Persuasive Games.
В новата игра студентите трябва да напътстват прасенце, докато се спуска с джет през различни препятствия и трябва да се опитват да увеличат спестяванията му, да ограничат дълговете му и да го направят щастливо, като в същото време му купуват храна, подслон и други неща. Целта е играчите да се научат как да идентифицират и управляват дълговете си.
Прасенцето може да избере или да си купи най-новата електроника и дрехи, което ще го направи щастливо, но ще го доведат до сериозна задлъжнялост. Неочаквани разходи като медицински сметки или ръст на разходите за живот също могат да го сполетят.
При неуспешен край на играта студентите получават информация как да управляват задълженията си.
"Debt Ski" е третата от серия игри, спонсорирани от mtvU, които засягат сериозни световни въпроси. Предишните игри се фокусираха върху бегълците от Дарфур - "Darfur is Dying" и ХИВ - позитивните хора - "Pos or Not?".
Президентът на Peter G. Peterson Foundation Дейв Уолкър казва, че използването на видеоигри като средство за комуникиране на някаква поука е много атрактивен метод, тъй като студентите прекарват голяма част от деня си пред компютъра:
„Младите хора, които може да се каже са най-важната публика, която трябва да бъде достигната що се отнася до подбуждане на социална промяна, са трудно достъпни чрез традиционните медии“, казва Уолкър.