Финансовите директори на водещи компании в света изглежда не са големи фенове на тлъстите бюджети за маркетинг и реклама, се казва в изводите от проучване на американската фирма DiMassimo Goldstein, цитирано от Adweek.
Предвид това заключение не е учудващо, че само няколко от 142-мата финансови директори, участвали в проучването по-рано този месец, са заявили, че маркетинговите директори в техните компании разполагат с по-голям бюджет тази година. 44% от тях казват, че заделените за маркетинг средства са по-малко, 38% пък отговарят, че разходването на този бюджет се следи из късо от тях, докато само 12% казват, че този бюджет е по-голям.
Това, което е по-поразително, обаче е, че 60 на сто от финансовите директори са отвърнали с „не“ на въпроса „Трябва ли маркетинговите директори да имат по-голям маркетингов бюджет тази година?“. Само 22 на сто от тях са на мнение, че на маркетинговите директори трябва да бъдат предоставени повече средства, с които да оперират.
Подобни отговори получава и въпросът към финансовите директори дали са уверени, че техните настоящи маркетингови партньори вършат добра работа: 47% казват, че не са уверени за разлика от 38%, които са сигурни.
Добрата новина е, че по-голямата част от финансовите директори признават, че маркетингът е много важна функция. На въпроса „Как гледате на маркетинговите инициативи на компанията миналата година?“, 33% отговарят като „необходимост“. Други 22% характеризират тези ходове като „инвестиция“, а 17% ги определят дори като „център на печалба“. На другия лагер са директорите (18%), които визират тези инициативи като „разход“ и 10%, които казват, че това е „загуба“.
Когато е трябвало да дадат мнението си относно размера на възнаграждението за маркетинговите им партньори, 16% го определят като „ниско“, 10% като „справедливо“ и 30% като „високо“. Стряскащ е отговорът „на кого му пука“, даден от 13 на сто от запитаните и „нямам идея“ - посочен от 31% от участващите.