fallback

Прогнозират спад на рекламата при онлайн търсене в САЩ

Банер рекламата в Щатите се прогнозира да намалее с 8,8%, но онлайн видеото ще продължи да нараства с двуцифрен темп, смятат от Screen Digest

14:38 | 10.04.09 г.

Разходите за реклама при онлайн търсене в САЩ ще отбележат спад тази година, като за първи път пазарът, доминиран от Google, се изправя пред сериозно забавяне, сочи прогноза.

От базираната в Лондон компания за проучвания Screen Digest очакват американският пазар на реклама при търсене в интернет да се свие с 1,7% през 2009 г.

Рекламата с ключови думи при търсене в интернет е най-гъвкавата част от медийния пазар. Въпреки прогнози, че разходите за реклама в глобален мащаб ще намалеят с 5,8% тази година, досега се поддържаше тезата, че сегментът на търсенето ще продължи да расте.

„При предишната дотком криза сегментът на търсенето беше наистина малък и вероятно това е първата му рецесия”, казва Винсънт Летанг, анализатор в компанията, цитиран от FT.

Прогнозата на Screen Digest е част от по-широк доклад, според който онлайн рекламата като цяло в САЩ ще намалее с 4,8% през 2009 след ръст от 10,6% миналата година.

Ръстът на разходите за онлайн реклама започна да се забавя през последното тримесечие на миналата година, когато е отчетено повишение от 2,6% на годишна база, сочат данни на Internet Advertising Bureau. Между 2006 и 2007 ръстът е 25%.

Търсенето е най-големият елемент в онлайн рекламата и Google държи около 60 на сто от пазара на търсене в САЩ. Ръстът на приходите на интернет гиганта се забави до 13% през четвъртото тримесечие от 31% през първото тримесечие на 2008.

„Икономическите условия се влошиха и трите големи категории за реклама при търсене – автомобили, недвижими имоти и финанси – са в в лошо състояние. Поради това вярваме, че има вероятност ситуацията да се влоши през първите две тримесечия на годината за търсенето. За цялата година е възможен спад”, казва Летанг.

Банер рекламата в Щатите се прогнозира да намалее с 8,8%, но онлайн видеото ще продължи да нараства с двуцифрен темп, смятат от Screen Digest.

Миналата седмица друга компания за проучвания, Enders Analysis, прогнозира, че пазарът на онлайн реклама във Великобритания ще остане без изменение тази година, като ще има ръст от 4,5% при търсенето.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:08 | 11.09.22 г.
fallback