Сайтът за споделяне на видеосъдържание YouTube и звукозаписната компания Universal Music Group обявиха, че стават партньори с цел пускането на нов специализиран сайт за музикални видеоклипове.
Проектът ще се казва Vevo и чрез него YouTube, собственост на Google, се надява да увеличи възможностите си за привличане на рекламодатели, както и да подобри отношенията си със световните производители на музика.
Universal Music Group, която пък е част от френската група Vivendi, ще получава част от рекламните приходи и ще предоставя съдържанието за сайта, докато YouTube ще съдейства за технологията.
Пускането на новия сайт е предвидено за „тази година“, без да се дават повече уточнения.
Според съобщение на двете компании, цитирано от АФП, „при пускането си Vevo ще има по-голям трафик от всеки друг сайт с музикално видеосъдържание“ и „ще бъде в уникалната позиция да монетизира тази възможност“.
Големият трафик всъщност ще се дължи на това, че всеки потребител, който търси музикално видео в YouTube, ще бъде прехвърлян към новия сайт. А Universal така или иначе в момента генерира най-гледаните клипове в YouTubе.