fallback

Интернет рекламата завзема все по-голям дял от бюджетите в САЩ

Икономическата криза може да ускори прехода към дигитална реклама за много маркетолози

14:38 | 09.04.09 г.

Рецесията забавя, но не спира ръста на онлайн рекламата. Колкото и странно да звучи, икономическата криза може да ускори прехода към дигитална реклама за много маркетолози, пише eMarketer.

Делът на интернет от общите разходи за медийна реклама в САЩ нараства с поне по 1 процентен пункт всяка година. Казано по-просто, маркетолозите харчат повече за интернет реклама и по-малко за реклама в други медии като вестници, радио и списания.

Нещо повече, от eMarketer прогнозират, че делът на интернет в рекламните бюджети ще продължава да расте, като ще се повиши от почти 10% тази година до малко над 15% през 2013 г. За 2010 г. прогнозата е да достигне дял от 11,2%, за 2011 г. – 12,3%, а за 2012 г. – 13,8%.

„Пренасочването на разходите предшества рецесията“, обяснява Дейвид Халерман, старши анализатор в eMarketer и автор на проучването „Разходите за реклама в САЩ – новата реалност“. „Текущата икономическа среда обаче подсилва новите рекламни модели и ги прави по-постоянни“.

Логично ли е това предвид факта, че темпът на нарастване дори на разходите за интернет реклама се забавя? Според Халерман да.

„Офертите за дигитален маркетинг имат силни преимущества, особено за компаниите, чувствителни относно отделените средства. Маркетолозите могат по-лесно да измерят резултатите от интернет реклама в сравнение с повечето традиционни медии. Това създава по-ефективна реклама и по-висока възвръщаемост на инвестициите, което пък кара традиционните медии да свалят цените“, обяснява той.

Което пък оказва повече натиск върху нетната печалба на традиционните медии.

“Същевременно успешната интернет реклама създава нова парадигма за маркетинг в другите медии. Пример за този нов модел е търсенето”, допълва той.

Когато маркетолозите свържат рекламите с изразен интерес от страна на потребител в точния момент, в който този интерес се проявява – както например става при търсене – уместността надвива обичайното съпротивление.

„Рекламиране, което потребителите приветстват, е новата реалност“.

Пък и в не толкова дългосрочен план натам ще идат парите, коментира изданието.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:01 | 11.09.22 г.
fallback