fallback

Продажбите на любовни романи в САЩ благоприятствани от кризата

В книгите с щастлив край американците търсят бягство от мрачната реалност

14:06 | 08.04.09 г.

Във време, когато издателите на книги в САЩ все по-трудно привличат читатели, продажбите на любовни романи успяват да изпреварят повечето жанрове книги, придавайки известна жизненост на почти замръзналия пазар.

От издателството на любовни романи Harlequin Enterprises съобщиха, че оборотът им за четвъртото тримесечие се е покачил с 32 на сто спрямо същия период на предходната година и добавят, че продажбите за първите три месеца на тази година също са много силни. Докато продажбите на еротичните романи са били относително константни в течение на миналата година, категорията на романтичните издания регистрира ръст от 7%, след сравнително стабилно представяне през предходните четири години, показват данни на Nielsen Bookscan.

В най-голямата книжна верига в страната Barnes & Noble, откъдето наскоро предупредиха, че очакват спад от 4-6% в продажбите за 2009 г., продажбите на романтични книги растат, предава New York Times.

За първите три месеца на тази година от Nielsen Bookscan са засекли 2,4 на сто покачване в продажбите на тези романи. Данните обаче може да подценяват реалното търсене на романите, тъй като голяма част от продажбите се осъществяват в търговски вериги като Wal-Mart, които не се включват в изследването.

Както в периода на Голямата депресия, така и сега хората търсят бягство от мрачната реалност на уволнения, отнемания на жилища и безпаричие.

„Предвид всеобщото отчаяние и меланхолия четенето на романтични книги с щастлив края е наистина вид утеха“, казва Дженифър Лампе, страстен читател на любовни романи.

Подобни подбуди за бягство от реалността стимулират и продажбите на научна фантастика, казва Боб Уитрак от Barnes & Noble. По думите му продажбите на романи с вампири, върколаци и паранормални същества „експлоадират“.

Читателите на любовни романи са считани за най-лоялните фенове, който купуват всички продължения на книги или други заглавия на автора, който са харесали.

Този жанр може би е изключително атрактивен за потребителите по време на трудни икономически периода, тъй като много от тези книги се продават във формат подходящ за масова продажба и могат да се намерят в супермаркетите и книжарниците по летищата.

Читателите на любовни романи често купуват в много по-големи обеми в сравнение с любителите на други жанрове. В такъв случай дори да решат да харчат по-малко за тези книги – например вместо да купуват 5-6 купуват 4-5 книги, те продължат да купуват повече от читателите на друг вид книги.

Булевардните романи завземат също и голям дял от пазара на електронни книги. Докато повечето издателства казват, че около един процент от продажбите им идват от търговията с електронни книги, от Harlequin твърдят, че дигиталните издания формират 3,4 на сто от продажбите им.

При компанията за търговия на книги в електронен формат Fictionwise 50% от продажбите са на любовни романи. „Читателите на любовни романи изглежда са ненаситни“, казва Стийв Пендерграст от компанията. „Възможността незабавно да изтеглят и да започнат да четат е потенциално по-важна за тази публика, отколкото за която и да е друга“.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:15 | 19.08.22 г.
fallback