fallback

Перфектната уеб реклама – "най-добрата работа в света" плюс секс и скандал

Как една добра идея в комбинация със социалните медии привлече внимание от цял свят

14:36 | 02.04.09 г.

Тропически остров. 11 конкуренти. Осама бин Ладен. Порно скандал. Наградата? Най-добрата работа в света.

Не става въпрос за телевизионно риалити шоу, а за реален конкурс в австралийския щат Куинсланд чрез рекламна кампания, която разкрива как все повече фирми се възползват от силата на социални медии като YouTube, Facebook и Twitter за свои маркетингови цели.

Държавната агенция Tourism Queensland изтегли печеливш билет с глобална кампания за привличане на посетители на Големия бариерен риф, като помоли хората да изпращат онлайн видео кандидатури за „най-добрата работа в света“ - надзирател на тропически остров за шест месеца.

След като новината за офертата за работа на остров Хамилтън със заплата от 150 хил. австралийски долара за половин година се разпространи, 34 684 души от над 200 държави са изпратили 60-секундни видео кандидатури, достъпни на сайта на кампанията www.islandreefjob.com.

„Това се оказа просто страхотна идея, която плени въображението на хората, докато стоят в мрачния си офис, а навън вали“, коментира пред Ройтерс маркетинг анализаторът Тим Бъроус, редактор на австралийския сайт за медии и маркетинг Mumbrella.

„Идеята беше достатъчно интересна за обществото, но чрез рекламирането й с видеоклипове и споделяне на файлове в социалните медии идеята прерасна в нещо много по-голямо“.

Tourism Queensland дори е получила шегаджийска кандидатура от името на Осама бин Ладен и призна, че е измислила историята с клип в YouTube с жена, която е татуирала реклама на Големия бариерен риф на ръката си, за да спечели позицията.

Агенцията вече е стеснила списъка до 50 кандидати от 22 държави. Една от отхвърлените, канадката Манди Спотисууд, обвини агенцията във възрастова дискриминация и заяви, че избират само момичета с бански и момчета с плоски кореми.

Същевременно агенцията започва проучване на твърденията, че една от финалистките – рускинята Юлия Яловицина, по професия морски биолог, е намесена в порно скандал. Яловицина е изключена от конкурса, който си запазва правото да изключи всеки, участвал в „неподобаващи, незаконни или неморални действия“.

Този петък списъкът на кандидатите ще бъде намален до 11, като ще има и „уайлд кард“ за един човек, избран чрез онлайн гласуване на сайта – доста подобно на риалити програма.

Финалистите ще пристигнат на Хамилтън, а победителят ще бъде обявен на 6 май и ще започне работа на 1 юли.

От агенцията казват, че световната реакция на маркетинговата кампания на стойност 1,7 млн. австралийски долара е феноменална, като е постигната публичност на стойност над 70 млн. долара. „Кампанията разчиташе силно на връзки с обществеността и социалните мрежи“, се посочва в съобщение, цитирано от агенцията.

Според Бъроус „най-добрата работа в света“, създадена от австралийската агенция CumminsNitro, ще бъде давана за пример за успешна кампания чрез социални медии.

Въпреки че нараства броят на компаниите, които се опитват да се възползват от социалните медии за реклама на продуктите си, Бъроус смята, че рекламата в традиционните медии още играе ключова роля.

„Ако сте маркетинг директор с голяма марка и голям бюджет, трябва да стигнете до много хора бързо, което означава традиционни медии, но трябва също да се взаимодейства чрез социалните медии. Най-добрият начин е комбинация от двете“, казва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:54 | 05.09.22 г.
fallback