fallback

Очакват 20% спад на рекламния пазар за 2009 в САЩ, 5% ръст за новите медии

Ако кризата продължи по-дълго, ще намалее броят на потребителите, желаещи да ползват телевизионни услуги и стационарни телефони

13:20 | 12.03.09 г.
Автор - снимка
Създател

Спад в обема на рекламния пазар в размер на 10-15 на сто в световен мащаб, а в САЩ дори с 20 на сто, очаква Ник Брайън, изпълнителен директор на компанията Mediabrands, управляваща медия-агенциите на американската маркетинг Interpublic Group. Прогнозата се основава на данни от ново изследване сред потребителите, реализирано от групата, предлагаща услуги в областта на рекламата и маркетинга.

Преди три месеца, когато беше оповестена последната официална прогноза на Interpublic, експертите от групата бяха доста по-оптимистично настроени. През декември 2008 г. директорът по прогнозиране на Interpublic Боб Коен заяви, че през 2009 г. обемът на рекламата в световен мащаб ще спадне с 0,3 на сто, а американският рекламен пазар ще отчете понижение от 4,5%.

Сега за по-силен спад говори и консултантът и издател Джак Майерс. Той очаква през 2009 г. разходите за реклама в САЩ да се понижат с 12 на сто.

Според него при местните традиционни медии като вестници, телевизия и радио спадът ще е най-голям и може да достигне 20% спрямо 2008 г., докато при новите медии Майерс очаква ръст в размер на 5 на сто.

Шефът на Mediabrands Брайън твърди, че усилилият се песимистичен сценарий е свързан с промени в съзнанието на потребителите. Експертите на Interpublic наричат тези изменения „перманентни“ и „фундаментални“ и Ник Брайън предполага, че те ще продължат много след цикъла на настоящото икономическо забавяне.

Повечето от анкетираните в САЩ, Китай и Австралия потребители признават, че глобалната икономическа криза се отразява на тяхното потребителско поведение. При тях се е покачило нивото на тревожност по отношение на световната икономика и те постепенно се превръщат от потребителско общество, основаващо се на желанието да се купува (want-based), в такова, което се ръководи от принципа на разумната необходимост (needs-based).

Според Ник Брайън вълната от нови потребителски настроения може да се отрази по най-неочакван начин на медиите и маркетинга. В частност някои видове медии могат да станат по-важни за потребителите. В това число влизат интернет и мобилните медии. В същото време, ако кризата продължи по-дълго, ще намалее броят на потребителите, желаещи да ползват телевизионни услуги и стационарни телефони.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:16 | 23.08.22 г.
fallback