Най-голямата интернет търсачка в Китай – Baidu.com, има нетна печалба в размер на 42,3 млн. долара за четвъртото тримесечие на 2008 г., съобщава Chine-informations.com. Това представлява ръст от 31,3 на сто спрямо същия период на предходната година.
Продажбите на сайта са отбелязали покачване от 58% на годишна база до 132 млн. долара.
За цялата 2008 г. ръстът в продажбите е 94% до 465 млн. долара.
Според доклад на анализаторската компания iResearch Baidu държи 73,2% дял от пазара на интернет търсенията в Китай. През миналата година чрез сайта са осъществени близо 110 млрд. търсения при 300 млн. интернет потребители в страната.
От ръководството на Baidu обявиха, че през последното тримесечие на миналата година са намалили числеността на екипите си за маркетинг и продажби с цел да „подобрят ефективността“. Не се уточняват подробности за броя на съкратените позиции. За сметка на това са назначени повече хора в отдела за изследване и развитие.
Към края на декември 2008 г. за компанията са работили общо 6400 души, с 400 по-малко спрямо края на септември.