fallback

Тялото като билборд: Публикувай реклама тук!

Татуировки върху обръснати глави и кореми на бременни жени са едни от най-ексцентричните рекламни способи

16:05 | 18.02.09 г.

Фрапиращи, но и високо ефективни татуировките по тялото за рекламни цели са поредният хит, с който рекламодателите опитват да приковат интереса на потребителите. Историите на няколко души, позволили тялото им да стане платно на татуирана реклама, разказва International Herald Tribune.

Тери Гарднър, административен служител от Калифорния, е обръснала главата си заради рекламна кампания на авиолинията Air New Zealand, изрисувала временна татуировка на тила й, която гласи: „Нуждаеш се от промяна? Прелети до Нова Зеландия. www.airnewzealand.com."

Гарднър е сред 30-те души, които авиолинията нарича „черепни билбордове“. В замяна всеки от тях е получил пътуване с двупосочен билет до Нова Зеландия, което е на стойност около 1200 долара, или 777 долара в брой.

Джоуди Уилямс, директор маркетинг в Air New Zealand, казва, че половината от участниците са избрали полета, защото много от тях или са новозеландски емигранти, или като Гарднър са посещавали страната и искат да повторят изживяването. Жаргонът на маркетолозите определя участниците като идеални посланици на марката: когато познати или непознати се наредят зад тях на опашка в магазина и попитат за Нова Зеландия, те моментално ще започнат да говорят за това с ентусиазъм.

Питър Шанкман, автор на книгата „Можем ли да направим това?! Скандални ПР трикове, които работят, и защо вашата компания се нуждае от тях“, посреща с възторг рекламната стратегия на авиокомпанията: „Моята работа в крайна сметка като публицист е не лично да осъществявам ПР в полза на клиентите си,“ казва той. „Моята работа е да накарам други хора да го направят. Свързвам се с хора, които искат да говорят за нещо от името на някой клиент и го препоръчват на техни приятели, използвайки силата на доверието – това е дефиницията за социален маркетинг.“

Глен Фолкнър, дърводелец, роден в Нова Зеландия и преместил се в Сан Франциско преди 12 години, е научил за промоцията чрез имейл от авиолинията. „Винаги съм готов за предизвикателство, така че помислих, че трябва да го направя“, казва той.

По думите му татуировката е привличала около 40 запитвания на ден от хора, заинтересовани от промоцията.

С червена коса до кръста актрисата Рита Томас от Лос Анджелис е трябвало да пожертва повече от който и да е друг участник. Заради смъртта на майка й от рак година по-рано тя решава да се включи в промоцията, защото от авиолинията са обещали да дарят косите на участниците на организация, която прави перуки за деца, загубили косата си заради болест.

При подобна маркетингова кампания във Великобритания през януари онлайн магазинът за козметични продукти FeelUnique.com плаща на десет мъже и жени да си направят временни татуировки с адреса на сайта върху клепачите им и след това да намигат на непознати. Избрани на случаен принцип от 6000 кандидати, участниците са получили по 100 паунда за 1000 намигвания или 10 пенса на намигване – намек за системата pay-per-view (“плати, за да гледаш“).

От ПР фирмата Mischief, организирала тази кампания, казват, че концепцията е довела до хиляди статии в регионални, национални и международни медии – и най-важното за сайта, е генерирала трафик – хиляди линкове от други сайтове.

Рекламите, при които се използват татуировки, датират от поне 2001 г., когато сайтът за онлайн залагания Golden Palace плаща на боксьора Бернард Хопкинс да си направи временна татуировка с адреса на сайта и да се покаже с нея по време на състезание, излъчвано по телевизията. Маркетинговата хватка предизвиква гнева на боксьорската общност и спортната телевизия ESPN. През следващите няколко години сайтът наема звезди от сериалите на Fox, върху които рискува татуировки от къна.

Golden Palace отива най-далеч в експериментите с добрия вкус. През 2005 г. чрез търг в eBay сайтът плаща на Кари Смит от Юта 10 хил. долара, за да татуира перманентно върху челото си с големи печатни букви уеб адреса му.

Компанията плаща и на няколко бременни жени да си направят временни татуировки върху коремите, които те се съгласяват да показват в молове и на футболни срещи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:47 | 12.09.22 г.
fallback