fallback

Пазаруването по интернет привлича все повече потребители в Азия

Електронната търговия бързо набира скорост в региона поради подобрената инфраструктура и по-сигурните начини на разплащане

11:55 | 18.02.09 г.

Дрехи, чанти, бижута, музика – за да си купят всичко това, потребителите в Азия се насочват все повече към интернет, като регионът се превръща в един от най-бързо нарастващите пазари на електронна търговия в света. Причината за нарастването е в подобрението на телекомуникационната инфраструктура и по-сигурните начини на разплащане, обясняват анализатори.

Проникването на интернет сред населението в Азия е около 17% спрямо 73% в Северна Америка и почти 50% в Европа, според данните на Internetworldstats.com.

Предвид това, че все повече хора в страни като Китай и Индия стават редовни интернет потребители, очакванията са онлайн продажбите да нарастват със средно 20% годишно. За някои пазари като Япония прогнозата е за 40% годишен ръст.

„Това е огромна възможност за търговските вериги в Азиатско-тихоокеанския регион. Сърфирането в интернет вече е основна активност. Все повече традиционни вериги осъзнават, че това е възможност да се свържат директно с потребителите“, казва пред Ройтерс Сандра Ханчард, старши анализатор в компанията за интернет проучвания Hitwise, част от Experian Group.

Въпреки че глобалното икономическо забавяне засегна и традиционните, и онлайн търговците, според анализатори мрачните перспективи ще насочат потребителите към интернет в търсене на по-изгодни покупки на стоки втора употреба или сайтове за търгове и отдаване на стоки под наем.

Сред най-популярните сайтове в Азия са Amazon.com и eBay.

В eBay India, в който са регистрирани над 2 млн. потребители, топ покупките през 2008 г. включват скъпоценни камъни, мобилни телефони, MP3 плейъри, дамско облекло и индийски марки и монети, казва Дийпа Томас, старши мениджър в eBay India.

Компанията за пазарни проучвания Euromonitor International прогнозира, че продажбите през интернет в Азиатско-тихоокеанския регион ще надминат 71 млрд. долара до 2012 г., което е почти два пъти повече от стойността през 2007 г. Азия все още е далеч зад САЩ, където от Forrester Research очакват онлайн разходите да достигнат около 156 млрд. долара тази година спрямо 141 млрд. миналата.

Според Ханчард онлайн търговията в Азиатско-тихоокеанския регион се е развивала по-бавно в сравнение с Европа и САЩ, отчасти защото търговците не са инвестирали толкова много средства в своите онлайн канали. В Австралия скоростта на широколентовия достъп и притеснения за сигурността на разплащанията също са спирали развитието.

Подобренията на технологиите и признаците, че повече потребители пазаруват онлайн в Азия поощряват все повече търговци да се възползват от каналите за онлайн дистрибуция.

Интересно е, че нарастват и по-развитите пазари като Тайван, Южна Корея и Япония, посочват от KPMG. Тези страни имат едни от най-ефективните комуникационни услуги в света и голяма степен на проникване на високоскоростен интернет.

В Тайван сделките през интернет са нараснали с 32,3% до 7,1 млрд. долара миналата година, като повечето хора купуват дрехи, аксесоари и козметични продукти, сочат данни на местния институт за информационния сектор.

Според проучване на Visa e-Commerce сред 3 хил. интернет потребители в Австралия, Хонконг, Индия, Япония, Сингапур и Южна Корея те се похарчили средно по 3000 долара за онлайн пазаруване за 12 месеца до април 2008 г.

Най-голямата полза от интернет пазаруването за много потребители в Азия е, че им дава достъп до стоки, които просто не могат да купят на местния пазар или могат да ги намерят по-евтини в чужбина.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:15 | 11.09.22 г.
fallback