Microsoft Corp реши да отвори свои магазини въпреки икономическото забавяне, което остави в затруднено положение много търговци на дребно, предава AP.
Компанията е наела Дейвид Портър, който е с 25-годишен стаж в Wal-Mart, да контролира и координира дейностите във връзка с плановете за новите магазини.
От компанията казват, че първата задача на Портър ще е да определи времето, мястото и дизайна на магазините с марката Microsoft, които ще продават компютри с инсталиран софтуер на Microsoft, както и други продукти на компанията.
Microsoft от известно време работи по подобряване на имиджа на операционната система Windows, започвайки с рекламна кампания за 300 млн. долара, стартирана през есента. Версията на софтуера Vista е широко критикувана заради тромавостта си и затова, че не работи с устройства като принтери и скенери.
С намерението да открие магазини Microfost последва стъпките на конкурентната Apple. Замисълът на магазините на Apple е да затвърдят имиджа на компанията и привлекат нови клиенти. От Micosoft казват, че техните магазини ще помогнат на клиентите им да направят по-мъдри покупки от гледна точка на разходи и технология.
Моментът, който избира Microsoft, обаче може би не е подходящ, коментира AP. Рецесията в САЩ е потопила търговския бизнес и доставчиците на електроника са сериозно засегнати. Американската верига за продажби на дребно Circuit City потърси защита от фалит през ноември и съобщи през януари, че ще закрие 567 свои магазина в САЩ, освобождавайки 34 хил. служители. Best Buy пък съкрати хиляди корпоративни служители през декември и отчете спад в продажбите от 6,5% за магазините от същата категория – ключов измерител за здравето на сектора на търговия на дребно.