Японският производител на електроуреди за широка употреба Pioneer обяви, че се изтегля от пазара на плоски телевизионни екрани, че ще съкрати още 10 хил. работни места, както и че очаква по-висока загуба от предишните прогнози за финансовата година, предаде Ройтерс.
Според компанията пазарът се е оказал по-нестабилен от очакваното и Pioneer не се надява да подобри рентабилността си в този сегмент.
Групата, която има по-силни позиции в производството на електроника за автомобили, най-вече авторадиа, държи 5,9% дял от световния пазар на плоски екрани за телевизори. По данни на анализаторската компания DisplaySearch към септември 2008 лидер на този пазар е бил Panasonic с дял от 37,2%, следван от Samsung Electronics (22,8%) и LG Electronics (15,5%).
Изтеглянето на компанията от сегмента е предвидено да стане факт до март 2010 г., т.е. в края на финансовата 2009-2010 г.
Планирано е да бъдат съкратени 6 хил. работни позиции на пълно работно време и други 4 хил. временни или почасови работници. Тези съкращения се добавят към обявените по-рано 5900, направени в периода март-декември.
Що се отнася до финансовите резултати, Pioneer вече очаква годишна загуба в размер на 130 млрд. йени (1,1 млрд. евро) спрямо предишни прогнози за загуба от 78 млрд. йени. Предвижданията за оборота са намалени с 20% до 560 млрд. йени.