fallback

News Corp отчете загуба от 6,4 млрд. долара за тримесечието

„Резултатите ни за тримесечието са пряко отражение на мрачния икономически климат“, заяви основателят на групата Рупърт Мърдок

10:56 | 06.02.09 г.
Автор - снимка
Създател

Загуба в размер на 6,4 млрд. долара отчете медийният гигант News Corp за второто си финансово тримесечие вследствие на спад на рекламните приходи и счетоводни процедури, предаде АФП. Компанията планира да осъществи програма за намаляване на разходите, предвиждайки неуточнен засега брой съкращения на работни места.

„Резултатите ни за тримесечието са пряко отражение на мрачния икономически климат“, заяви основателят на групата Рупърт Мърдок в съобщение до медиите. „В резултат от това започваме мащабна програма за съкращаване на разходите във всички наши подразделения и намаляване на броя на служителите там, където е подходящо“.

Като пример Мърдок посочва сливането на някои административни дейности на популярния таблоид New York Post и икономическия всекидневник Wall Street Journal. От последния обявиха закриване на 25 работни места в редакцията си, 11 от които при доброволно напускане.

Телевизионната мрежа Fox също освобождава служители, чийто брой ще е около 800.

Излизането на толкова значителна загуба за периода октомври – декември се дължи в голяма степен на отписването на активи за 8,4 млрд. долара вследствие на извършени сделки за придобивания.

Разликата между платената цена от дадена компания за придобиването на друга и счетоводната стойност на тази компания се счита за актив, чиято амортизиция се отчита в продължение на много години, освен когато стойността на закупеното дружество рязко падне. Това задължава купувача да отчете допълнителни обезценки.

Ако не се взима предвид тази счетоводна операция, американската компания има нетна печалба в размер на 320 млн. долара. За същото тримесечие на предходната фискална година положителният финансов резултат възлизаше на 832 млн. долара.

За цялата година News Corp понижава прогнозите си за оперативна печалба, като вече очаква спад от 30% спрямо предишни прогнози за свиване в рамките на 13-17%. Финансовият директор на групата обяснява, че понижените очаквания се дължат на влошените напоследък пазарни условия, като обаче не се прогнозират допълнителни трудности в идващите месеци.

По информация на Wall Street Journal компанията има значителен спад на рекламните приходи, но въпреки това не се предвиждат намаления на рекламните тарифи.

У нас медийната група е собственик на bTV, която от доста време безуспешно си търси купувач и която обяви в началото на 2009 г., че понижава исканите цени за реклама.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:10 | 19.08.22 г.
fallback