Пренacoчването на средствата за маркетинг в областта на недвижимите имоти от масмедии към таргетирани медии за имоти е завършило и компаниите в сектора сега посвещават 75% от маркетинговия си бюджет на специализирани печатни издания, лични сайтове и интернет маркетинг, сочи проучване на изданието за недвижими имоти Real Estate Book, проведено сред топ професионалисти от брашна в САЩ.
Изненадващо компаниите разпределят средствата си по равно между трите категории. Най-ниско ценените от тях категории са традиционните масмедии като телевизия и радио.
На практика всички анкетирани използват някаква форма на интернет маркетинг. Резултатите от проучването показват, че през следващите шест месеца брокерите смятат да посветят най-голяма част от маркетинговия си бюджет на интернет маркетинг – около 40%, и личните си уебсайтове (32%). Понастоящем медианната стойност на разходите за интернет маркетинг е 196 долара за месец, като 38% от анкетираните плащат повече от 250 долара месечно за всякакви форми на интернет маркетинг.
Около 86% от запитаните брокери имат личен сайт в допълнение към корпоративния сайт на компанията си. 61% влагат пари за маркетинг при търсене в интернет, а 25% използват блогове или социални медии.
Само 5% смятат да похарчат повече за реклами във вестници, а 85% от анкетираните измерват ефективността на похарченото за маркетинг на техните услуги.
Според анкетираните при настоящите икономически условия най-важното е да намерят повече купувачи, след което да покажат на настоящите си клиенти, че „работят за тях“, да привлекат повече оферти и да изпреварят конкурентите си.
„Брокерите на недвижими имоти разбират, че е от съществено значение да поддържат видимо своето присъствие в този объркващ и променящ се пазар и за да постигнат това, те използват множество таргетирани медийни канали“, казва Скот Диксън президент на Real Estate Book.
„Няма спор, че жилищният пазар в САЩ вече няма да е същият. Но по своята същност, той няма да е чак толкова различен. Практическите и емоционални причини, заради които човек купува или продава жилище, ще си останат същите, дори и инструментите и източниците, които хората използват, за да осъществят сделка, да се променят и еволюират“, казва Дан МакКарти, председател Network Communications Inc.
Ясно е, че иновациите в онлайн пространството са накарали маркетолозите да преоценят начина, по който достигат до таргетираната аудитория. Реалната революция в областта на маркетинга на имоти обаче, пише изданието, е способността на брокерите да разходват парите си ефективно и с надеждно измерими резултати, както в печатния, така и в интернет маркетинга.
В отговор на променящите се навици на клиентите си глобалната мрежа от агенции за имоти Century 21 заяви, че променя радикално рекламната си стратегия в САЩ и повече няма да използва телевизията като основен маркетингов инструмент.
Затова че старите маркетингови стратегии вече не са толкова ефективни говори и сайтът Realtor, който промотира ползите от Web 2.0 инструменти при продажбата на имоти.