Казват, че евтиното забавление обикновено процъфтява по време на криза. Както изглежда, безплатното забавление се представя дори по-добре, пише Adweek.
Трафикът към сайтовете за онлайн игри в САЩ – много от които предлагат хиляди безплатни игри или такива на ниска цена, нараства значително, докато икономиката продължава да се забавя. По данни на comScore броят на уникалните потребители на онлайн игри е отбелязал ръст от 27% през декември 2008 спрямо година по-рано до 86 млн.
Дори още по-показателно е това, че времето, което потребителите посвещават на интернет игрите през миналия месец, е с 42% по-продължително в сравнение с предходната година.
Също така игрите вече отговарят за по-голяма част от времето, което американците прекарват в интернет – повишавайки се до 4,9% миналия месец от 3,7% за декември 2007 г.
Едни от първите сайтове, които извличат изгоди от това покачване, са Yahoo Games, чиято аудитория се е увеличила с 20% до 19,5 млн. посетители и EA Online, чиято потребителска база е нараснала с 21% до 15,4 млн. Сайтът за игри на Disney също се радва на силен годишен ръст, отчитайки 13,4 млн. посетители през декември, което е ръст от 13%.
Освен това глобалната мрежа за игри WildTangent, която има договори с няколко от водещите производители на персонални компютри, които инсталират игрите й директно в системите си, е регистрирала 74% ръст на годишна база в аудиторията си, която през декември наброява 13,3 млн. потребители.