fallback

Глобяват Германос заради заблуждаваща реклама на сайта на компанията

Компанията е публикувала реклама на преносим компютър с параметри, които не отговарят на реалните за посочения модел, наличен в магазина

12:22 | 26.01.09 г.

Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Дамян Лазаров нареди със своя заповед на „Германос” да прекрати предоставянето на заблуждаваща информация за характеристиките на стоките, които предлага в търговските си обекти, съобщиха от комисията.

Компанията е публикувала на сайта си рекламно съобщение, с което предлага за продажба преносим компютър с определени параметри, които не отговарят на реалните за посочения модел, наличен в магазина, са констатирали инспекторите на контролния орган при посещение на един от обектите на веригата.

Според комисията с поведението си компанията уврежда икономическите интереси на потребителите, като използва нелоялна търговска практика за стимулиране на продажбите си. На фирмата е наложена глоба, съгласно разпоредбите на Закона за защита на потребителите, която за това административно нарушение е в размер до 15 хил. лв., се посочва още в съобщението.

Разминаването в информацията е по отношение на RAM паметта. В офертата на сайта на фирмата е посочено, че тя е 2 GB, а се оказва, че всъщност е наполовина по-малко – 1 GB.

Проверката на КЗП е по повод постъпила жалба на потребител, който се е повлиял от оферта, която му е била предоставена при посещение в магазин на компанията. В нея е било записано, че компютърът е с RAM памет 2 GB, но когато човекът е започнал да го ползва, установил, че реално разполага с 1 GB памет. След като клиентът предявил рекламация, търговецът надградил лаптопа с още 1 GB и така привел стоката в съответствие с договореното.

 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:27 | 01.09.22 г.
fallback