fallback

Разходите за реклама в САЩ с най-голям спад от 2001 г.

Вероятно ще бъде отчетен спад от 5% на рекламните разходи, сочат предварителни данни

16:48 | 16.01.09 г.

Разходите за реклама в САЩ вероятно са намалели с 5% миналата година, което е най-голямото понижение от 2001 г. насам, сочат предварителни данни на TNS Media Intelligence.

Разходите са намалявали три поредни тримесечия през 2008 г., е казал Джон Суолън, старши вицепрезидент проучвания на базираната в Ню Йорк компания. През 2001 г. разходите паднаха с 9,8% до 94,3 млрд. долара заради терористичните атаки от 11 септември. Суолън не предоставил обща стойност за 2008 г..

„Четвъртото тримесечие изглежда по-слабо от третото. Печатните медии бяха по-зле от ефирните и дори дигиталните медии се забавиха“, казва Суолън, цитиран от Bloomberg.

Прогнозите се базират на предварителни данни, като не е включен декември. Окончателните данни ще бъдат представени през март.

Миналогодишният спад на разходите за реклама съвпадна с навлизането на икономиката в рецесия.

Най-голямата медийна компания в света по приходи - Time Warner Inc., намали прогнозата за печалбата си заради по-слабите продажби, както направиха и CBS Corp., Viacom Inc. и News Corp. От Walt Disney Co. не са правили прогнози.

През третото тримесечие разходите са намалели с 2% на годишна база. Разходите за последното тримесечие, на базата на данни за октомври и ноември, може да намалеят с 4%, казва още Суоълн.

При телевизионната реклама вероятно се отчита „нисък едноцифрен спад“. Като се отчете влиянието на Олимпийските игри в Пекин и изборните клипове, вероятно разходите остават без изменение.

При печатните медии спадът може да е 10%, докато ръстът при банерната реклама в интернет може да се е забавил до 4% спрямо ръст от 16% за същия период година по-рано, сочат данните на TNS. С намаляването на маркетинговите разходи на финансовите компании ръстът на интернет рекламата е се е забавял всяко тримесечие през 2008, казва Суолън.

Автоиндустрията, най-големият рекламодател в САЩ, е ограничила средствата, които отделя за маркетинг, 14 поредни тримесечия. Продажбите на автомобили в САЩ отчетоха спад от 36% през декември, което повлече общия обем на индустрията на 16-годишно дъно.

През 2007 г. общите рекламни разходи се повишиха с 0,2% до 149 млрд. долара, като повече приходи привлякоха кабелните телевизии и уебсайтовете.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:31 | 07.09.22 г.
fallback