fallback

С 50% се повишават минималните такси за външна реклама в София

От рекламните асоциации са изразили готовност да подготвят и представят на общината списък с обектите си за външна реклама

16:15 | 09.01.09 г.
Автор - снимка
Създател

С 50 на сто се повишават минималните такси за външна реклама, събирани от Столичната община, съобщиха след срещата си с представители на асоциациите за външна реклама съветници от групата на БСП в Столичния общински съвет.

На срещата, организирана по искане на асоциациите, са били обсъдени параметрите на наредбата за рекламата в Столичната община, каза председателят на групата съветници от БСП Жельо Бойчев, цитиран от БТА.

От страна на рекламния бранш в срещата са участвали представители на Българската асоциация за външна реклама, Националната асоциация за външна реклама и Камарата за визуална комуникация и защита на околната среда.

Според съветниците от БСП съгласието на рекламните асоциации, изразено по време на разговорите, с подготвения проект за изменение на Наредбата за преместваемите обекти, за рекламните, информационните и декоративно-монументални елементи и за рекламната дейност на територията на Столичната община означава, че приходите от реклама няма да са на „санитарния минимум“, както е досега за бюджета на общината.

От рекламните асоциации са изразили готовност да подготвят и представят на общината списък с обектите си за външна реклама.

От страна на дирекция „Архитектура и градоустройство“ вече е направен опис на всички рекламни съоръжения на територията на общината и тече съпоставянето им със собствеността на терените, върху която са разположени, посочи Бойчев.

Ако наредбата бъде приета, в нея се дава едногодишен гратисен период, по време на който фирмите ще заплащат наем на месец по утвърдените в документа минимални цени, поясни Росен Малинов, общински съветник от БСП.

Според наредбата за поставянето на рекламни елементи върху общински терени на месец следва да се плащат по 25 лв./кв. м за билбордове в четвърта градска зона и 20 лв./кв. м за билбордове в шеста градска зона.

Рекламните елементи до 4 кв. м, които могат да бъдат разполагани навсякъде по утвърдена от главния архитект схема с изключение на идеалния център, ще са с такса от 50 до 25 лв./кв. м в зависимост от зоната, в която са разположени. За рекламни елементи до 9 кв. м ще се заплащат от 35 до 25 лв./кв. м в зависимост от градската зона, като такива не се предвиждат за идеалния център, втора и пета градски зони. Рекламни пана над 12 кв. м ще могат да се разполагат само в четвърта и шеста градски зони, като таксата за кв. м е съответно 20 и 15 лв.

По време на гратисния период рекламните фирми ще заплащат само тези такси, а след изтичането му размерът на сумите ще е база за минималните цени на конкурсите, които ще бъдат обявени за разполагането на рекламни съоръжения по утвърдената от главния архитект схема.

Цената за разрешение за поставяне на рекламно съоръжение, според проекта за изменение на наредбата за рекламата, е 200 лева за елементи до 4 кв. м, 500 лева - до 9 кв. м, 700 лева - до 12 кв. м и 1000 лева - за над 12 кв. м.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:02 | 12.09.22 г.
fallback