Около 3,8 млн. британци са купили стоки онлайн на Коледа (25 декември), като са похарчили общо 102 млн. паунда (154 млн. долара), което прави средно по 26,8 паунда на клиент спрямо 19,09 паунда година по-рано, сочат данни на организацията за интернет търговия IMRG.
Общата стойност на покупките е с 21% повече в сравнение със същия ден година по-рано.
Онлайн търговията все пак не остава имунизирана срещу икономическото забавяне и броят на пазаруващите британци в интернет на Коледа (3,8 млн.) е намалял с 14% спрямо 2007 г.
Обемът на сделките обаче нараства с 26 на сто, „което е признак, че най-актуално е да се търсят сериозни отстъпки и изгодни покупки“, обяснява главният изпълнителен директор на IMRG Джеймс Роупър.
Сред компаниите, които се предлагали онлайн продажби чрез сайта си на Коледа, са Marks & Spencer, John Lewis, Boots, Debenhams, Play.com, MandM Direct и British Airways.