fallback

Ценова война се разрази на музикалния пазар в интернет

Нова музикална услуга на Amazon предлага закупуването на музика на цени, значително по-ниски от тези в iTunes и други сайтове

16:22 | 05.12.08 г.
Автор - снимка
Създател

Истинска ценова война се е разразила на музикалния пазар в интернет след като Amazon е стартирала услуга за сваляне на музикални албуми на цена от 3 паунда, а iTunes на Apple е понижила цените за някои албуми, пише Telegraph.

Новата услуга на Amazon се появи на сайта на компанията внезапно, без да бъде официално обявена преди старта, и значително подбива цените на Apple, пише изданието. Сред офертите за закупуване има и „промоции на загуба” (loss-leading promotions, при които продукти се продават с промоционална цел на цени под тяхната себестойност).

Най-ниската цена на песен в Amazon е 59 пенса, което е с 20 пенса по-ниско от цените в iTunes. Албумът The Circus на Take That, който в момента е на върха в класациите, се продава за 3 паунда в Amazon, в сравнение с 8,99 паунда в iTunes.

Въпреки това, в знак на това, че от Apple може би са знаели за старта на новата услуга, са понижили цените на някои от по-популярните албуми на групи като Fleet Foxes, Coldplay и Oasis, на 4 паунда, макар и за ограничен период.

Източници от музикалната индустрия са казали, че е разумно да се допусне, че новата услуга на Amazon е “губеща” инициатива, подобна на нейния американски магазин, стартирал миналата година.

Чрез новата услуга на Amazon, за която се говори от много месеци, музикалните файлове се продават без каквито и да било защити на авторските права, които да блокират тяхното разпространение или възпроизвеждане на различни устройства.

С цени по-ниски от половината на тези в аналогични услуги тя представлява истинска заплаха за продукти като iTunes, Play.com, музикалния интернет магазин на Tesco и 7digital, пише изданието.

Магазинът на Amazon предлага над 3 млн. песни на четирите най-големи звукозаписни компании SonyBMG, Universal, EMI и Warner, както и на независими компании като Beggar's Banquet и Cooking Vinyl.

По думите на Гед Дохърти, изпълнителен директор на Sony BMG Music Entertainment за Великобритания, новата услуга на Amazon е привлякла нови дигитални клиенти в САЩ и е спомогнала за разширяване на онлайн пазара.

„Много се надяваме, че тя ще има същия ефект и във Великобритания”, казва той.

Наред с това магазинът е разработен така, че да улесни покупката на музика в интернет, позволявайки свалянето на музика само с 4 кликвания на мишката, пише Telegraph.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:30 | 12.09.22 г.
fallback