Глобалната финансова криза може да изиграе положително влияние върху развитието на интернет бизнеса, тъй като той отговаря на две от ключовите нужди на компаниите по време на криза – изисква по-малки разходи и може значително да увеличи продажбите, смята Методи Дреновски, управител на СуперХостинг.БГ. Според него тази тенденция вече се усеща в Западна Европа и САЩ, където все повече компании инвестират в корпоративни блогове и сайтове, електронни магазини.
„Това, което търсят компаниите в условията на криза, е повишаване на ефективността при по-ниски разходи, а присъствието в интернет може да им даде и двете. Освен това стартирането на бизнес в мрежата става много по-бързо. Глобалната мрежа позволява както на вече наложили се компании да достигнат до нови аудитории, така и на стартиращи фирми да постигнат много по-бърза възвращаемост на средствата. Сега е моментът организациите, които все още не са представили дейността си онлайн, да го направят“, посочва Дреновски.
Според него моментът е удобен за позициониране в интернет и на блогъри, анализатори, фотографи, автори на съдържание и всеки, който желае да изрази себе си в мрежата.
Според статистиките на компанията през последните месеци се засилва посещаемостта на хостваните от тях сайтове, а сред ясно изразените тенденции е повишеното търсене на различни продукти и услуги онлайн.
„Една от причините много фирми все още да не са стартирали онлайн бизнес, е убеждението, че тази крачка е свързана с много скъпа инвестиция. Това обаче не е непременно вярно“, добавя Дреновски.