Южнокорейските производители на мобилни телефони Samsung Electronics и LG Electronics са намалили целите си за обем на продажбите през 2009 г. заради забавянето на световната икономика, съобщава Ройтерс, позовавайки се на южнокорейския вестник Maeil Business.
Според изданието, което е потърсило мнението по темата на финансови анализатори, Samsung, номер две на световния пазар след Nokia, е понижил таргетите си с 8% до 222,8 млн. броя. През 2008 г. Samsung очаква да постигне продажби на 200,1 млн. телефона.
Що се отнася до LG, целта на компанията за 2009 г. вече е за продажби на 105,6 млн. броя спрямо 119 млн. прогнозирани по-рано, или понижение от 12%. За тази година прогнозите са компанията да има продадени 100,1 млн. броя.
Миналата седмица Samsung прогнозира, че световният пазар на мобилни телефони може да отбележи растеж, който да е по-малък от 10%, или дори спад.
Запитани официално дали вече са определили целите си за продажби за догодина, от двете компании са отговорили отрицателно.