Онлайн магазините са засегнати от същите проблеми, каквито срещат и магазините на търговските улици – купувачите харчат по-малко.
Онлайн пазаруването в САЩ регистрира спад за първи път, откакто щатската компания за интернет данни comScore следи данните от 2001 г. Американците са похарчили за онлайн покупки 8,2 млрд. долара през ноември, което е с 4% по-малко спрямо година по-рано.
От ComScore прогнозират нулев ръст за предстоящия коледен сезон и не изключват възможността за допълнителни понижения.
„Заради ниското потребителско доверие и по-малко налични доходи първите седмици на ноември бяха много разочароващи“, казва шефът на comScore Джан Фулгони, цитиран от BBC.
Както при офлайн пазаруването, хората може би изчакват по-благоприятни условия, добавя той.
Миналата година онлайн разходите нараснаха с 19% през празничния сезон. През първите 10 месеца на 2008 г. се наблюдава повишение от 9%.
„Ако приемем, че състоянието на фондовият пазар не се влоши значително преди празниците и няма апокалиптични новини от големи финансови институции или фалирали производители или търговци, трябва да видим онлайн разходите отново да минат на положителна територия с навлизането в сезона. Ако обаче има сериозни лоши новини, положението не е сигурно“, добавя Фулгони.