На фона на огромния поток новини за известни личности все повече от тях се обръщат към собствения си сайт и блог, за да говорят сами за себе си като начин да управляват обществения си имидж.
Говорейки директно с фенове си в интернет, много звезди преобърнаха традиционния подход за управление на евентуален скандал или лично събитие, който е да разчитат на агента си за връзки с медиите и обществото.
„Ако искате постоянен диалог с феновете си, не може да се ограничите с пускането на една новина на три месеца и да очаквате хората да разбират с какво се занимавате“, смята Тайлър Голдман, главен изпълнителен директор на Buzznet Inc, мрежа от сайтове и блогове на звезди. Компанията дава част от рекламните си приходи на звездите, с които работи, като някои от тях могат да получават до седемцифрена годишна заплата.
Няколко известни личности пък са правили изявления в социалната мрежа MySpace, едно от местата, които звездите използват за привличане на подкрепа. Някои звезди правят публични изявления и на страниците си във Facebook.
Профилите на известните личности на тези сайтове са като на всички останали потребители. Но за разлика от по-малко познатите имена, съобщения на звездите в страниците им може веднага да влязат в новините - нещо, което някои звезди приветстват.
„Ако вечер прочете нещо в интернет, човек не трябва да чака до другата сутрин, за да се свърже с агента си, може да пусне веднага нещо в блога си и да знае какво става“, обяснява Ейнджи Олгууд от MySpace.
Броят на актьорите и музикантите в MySpace е нараснал от 300 през януари до близо 600 днес, казват от компанията.