fallback

Поддръжниците на Обама искат по-голяма роля за интернет

След активното си онлайн присъствие новоизбраният президент се изправя пред по-големи очаквания

15:25 | 12.11.08 г.

Новоизбраният президент на САЩ Барак Обама срещна голяма подкрепа в интернет по време на кампанията си – от комедийната звезда „Момичето на Обама“ (Obama Girl) до редица млади гласоподаватели, които сега искат интернет да играе по-голяма роля в неговото управление, пише Ройтерс.

В началото на прехода си към Белия дом Обама изглежда се съобразява с това и действията му може би са признак за промяна в начина, по който американците очакват политическите им лидери да комуникират с тях в бъдеще, твърдят експерти.

Обама, който е първият спечелил изборите за президент със страница в социалната мрежа MySpace, засили присъствието си в интернет след изборите миналата седмица, като създаде сайта Change.gov. В него се качват новини, като това е също и мястото, където може да се кандидатства за работа в новата администрация, поемаща управлението на 20 януари.

След активното си онлайн присъствие Обама се изправя пред по-големи очаквания от страна на поддръжниците си, които по време на избирателната кампания свикнаха с редовно публикуване на видеоклипове и новини и които превърнаха социални мрежи като YouTube, MySpace и Facebook в кибер срещи за агитация за Обама.

„Нещата няма да свършат дотук, те ще очакват правителството като цяло да работи по различни правила“, казва Майкъл Ууд, вицепрезидент на TRU, компанията за проучване на поведението на младите хора в интернет. „Ще искат прозорец към света каква става тук и това е съвсем различно от всичко, което познаваме“, смята Ууд.

Кандидатът на републиканците Джон Маккейн също използваше интернет, за да привлече поддръжници, но Обама често го засенчваше онлайн, смятат експерти.

Страницата на Обама във Facebook, в която има списък на любимите филми и книги на политика и новини за кампанията, стана най-популярната страница в сайта, с над 3 млн. поддръжници.

Освен това по време на кампанията за Обама бяха качени 1800 видеоклипа в YouTube, спрямо по-малко от 350 за Маккейн.

„Момичето на Обама“, актрисата и модел Амбър Лий Етингър пък стана звезда в YouTube със серия от комедийни клипове за Обама. Клиповете са били изгледани над 70 млн. пъти.

26-годишната Етингър казва, че би искала да получи покана за церемонията за встъпването му в длъжност. Тя допълва, че ще има още клипове с момичето на Обама и комедийната й група Barely Political.

Екипът стана известен по време на кампанията, като направи кратки и евтини клипове за YouTube и ги рекламираше в MySpace. По подобен начин Обама използваше собствената си страница в MySpace, за да привлече поддръжници по време на кампанията.

„Надявам се и очакваме той да продължи да използва страницата си и от Белия дом и да поведе диалог с милионите американци, които участват в MySpace“, казва Лий Бренър, политически директор в MySpace.

Представител на Обама е отказал да коментира онлайн стратегията на бъдещия новоизбрания президент.

Обама обаче вече обеща да включи американците във вземането на решения, като им даде пет дни за коментари в интернет за всеки не-спешен закон, преди да го подпише. Освен това той е заявил, че планира да назначи директор за технологиите.

Администрацията на Обама може да вземе пример от Великобритания, където от 2004 г. насам правителството има сайт (www.direct.gov.uk) който предлага на потребителите на едно място информация за публичните услуги.

Бренър смята, че с интернет Обама има възможност до достигне до американците по нови начини. „В миналото се правеше радио обръщение веднъж седмично. Защо да не се поддържа седмичен блог, който стига до милиони онлайн?“, пита той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:58 | 01.09.22 г.
fallback