fallback

Очакват между 40 и 60 на сто ръст на онлайн рекламата за 2009

През 2007 пазарът на интернет реклама у нас нарасна с 60% до нетни приходи от около 12 млн. лв.

11:46 | 11.11.08 г.
Автор - снимка
Създател

Влошените икономически условия ще се отразят и в България, включително и в рекламния бизнес, но интернет рекламата ще продължи да бележи ръст, който за следващата година ще е между 40 и 60 на сто. Това прогнозира Мартин Попов от медийната агенция Mindshare по време на приключилия през уикенда фестивал на рекламодателя AdMall.

През 2007 г. пазарът на интернет реклама у нас нарасна с 60% до нетни приходи от около 12 млн. лв. Според различни прогнози за тази година се очаква ръст между 80 и 100%.

Според Попов едно евентуално намаляване на рекламните разходи догодина ще се отрази в най-голяма степен на „скъпите“ медии като телевизия, външна реклама, докато по-достъпните формати ще могат да привлекат дори нови рекламодатели. Сравнявайки различните медийни канали, чрез които дадено послание би могло да достигне до потребителите, Попов даде за пример факта, че за телевизиите се отделят големи бюджети, чиято ефективност трудно може да бъде проследена, докато в интернет средният размер на кампания в момента е 15-20 хил. лв.

„Освен това криейтивът на рекламата в интернет е изключително евтин“, каза още Попов, отново сравнявайки секторът с телевизиите, където изработката на рекламен клип е в пъти по-скъпа. „Това дава възможност дори да се сменя криейтив, докато тече самата кампания, с цел да се постигне по-голяма ефективност“.

В момента делът на интернет рекламата от общия рекламен пазар възлиза на 4-4,5%, като се очаква през 2010 г. да достигне 10 на сто. За сравнение, в страни като Япония, САЩ и някои европейски държави (например Швеция) този дял сега възлиза на 15%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:53 | 11.09.22 г.
fallback